web stats

24.10.11

Τρεις γυναίκες μιλούν για τον εφιάλτη της ανεργίας

Από τα γραφεία μέχρι το δρόμο εκτεινόταν η ουρά των ανέργων στον ΟΑΕΔ Παγκρατίου. Διαβάστε τις προσωπικές ιστορίες γυναικών που έμειναν χωρίς δουλειά


Η εικόνα στον ΟΑΕΔ Παγκρατίου απελπιστική. Η ουρά που είχαν σχηματίσει οι άνεργοι από νωρίς το πρωί εκτείνονταν δεκάδες μέτρα από την είσοδο του υποκαταστήματος.
Άνθρωποι όλων των ηλικιών, οπλισμένοι με υπομονή, περίμεναν για ώρες έως ότου εξυπηρετηθούν, με την ουρά να ξεκινά από τα γραφεία και να καταλήγει στο δρόμο.

Οι περισσότεροι για να πάρουν το επίδομα ανεργίας, ορισμένοι για να λάβουν το οικογενειακό επίδομα και άλλοι για να εγγραφούν για πρώτη φορά στους καταλόγους του ΟΑΕΔ.
Οι προσωπικές ιστορίες των γυναικών που μίλησαν στο NEWS 247 αποτυπώνουν τις εφιαλτικές διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο της ανεργίας.

"Έχω ξεκινήσει διαδικασίες για να φύγω"
Η φυγή στο εξωτερικό φαντάζει πια ως η μόνη λύση για τους νέους ανθρώπους, καθώς τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα στην Ελλάδα.
"Κοντεύω ένα χρόνο άνεργη. Δούλευα ως γραφίστρια δέκα χρόνια, αλλά έκλεισε η εταιρεία στην οποία εργαζόμουν και μας έδιωξαν.
Δεν τη βγάζω με το επίδομα ανεργίας. Με τους γονείς μου μένω. Έχω όμως ξεκινήσει διαδικασίες για να φύγω και ήδη περνάω από συνεντεύξεις στην Αγγλία", σημείωσε στο NEWS 247 μία 32χρονη γυναίκα.

"Μας βοηθούν οι οικογένειές μας"
Σε πολύ δύσκολη κατάσταση βρίσκεται και μία παντρεμένη γυναίκα με δύο παιδιά, καθώς ο εφιάλτης της ανεργίας έχει χτυπήσει την πόρτα της δύο φορές.
"Είμαι ενάμιση χρόνο χωρίς δουλειά. Έχω έρθει για το οικογενειακό επίδομα. Ούτε ο σύζυγός μου έχει δουλειά.
Μας βοηθούν οι οικογένειές μας και κάποια μεροκάματα που φέρνει ο άντρας μου. Έχουμε δύο παιδιά και η μία μας κόρη είναι φοιτήτρια. Ευτυχώς σπουδάζει στην Αθήνα.
Ψάχνω για δουλειά εδώ και ενάμιση χρόνο. Δούλευα χρόνια ως πωλήτρια και έκλεισε το κατάστημα στο οποίο εργαζόμουν.
Στον δικό μου τομέα, τα μαγαζιά κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Είναι πολύ δύσκολα. Βέβαια ψάχνω οτιδήποτε αλλά και πάλι...", ανέφερε χαρακτηριστικά.

"Είμαστε άνεργοι. Το θελήσαμε;"
Η ταλαιπωρία στον ΟΑΕΔ Παγκρατίου φαίνεται πως αποτελεί καθημερινό φαινόμενο, με μία 60χρονη γυναίκα να διαμαρτύρεται στο NEWS 247 για τη συμπεριφορά των εργαζομένων στο συγκεκριμένο κατάστημα.
"Αυτός είναι ο πρώτος μήνας που έρχομαι για να πάρω το επίδομα ανεργίας. Ήμουν σε μία εταιρεία τα τελευταία τέσσερα χρόνια και κατέληξα στον ΟΑΕΔ με 460 ευρώ.
Τι να καλύψει αυτό το επίδομα; Τα παιδιά μου με ζούνε. Έχουν και εκείνα τις οικογένειές τους και τα προβλήματά τους. Είναι ντροπή και μόνο που δίνουν αυτό το επίδομα...", σημείωσε, καυτηριάζοντας τα ισχύοντα δεδομένα.
Βρέθηκα αντιμέτωπη με την ίδια κατάσταση ακόμα και όταν έπρεπε να φτιάξει τα χαρτιά της για να εγγραφεί στους καταλόγους του ΟΑΕΔ.
"Ουρές μέχρι το επόμενο τετράγωνο. Σου φέρονται με τον χειρότερο τρόπο. Σε αγνοούν τελείως.
Από τη στιγμή που κάποιος πρέπει να εργάζεται στην οικογένεια, κρατάω τα παιδιά. Δεν σεβάστηκαν ούτε αυτό.

Με είχαν και περίμενα για ώρες και όταν πια έβαλα τις φωνές, μόνο τότε θυμήθηκαν ότι έχω μικρά παιδιά μαζί μου. Όλα αυτά όχι για να με πληρώσουν, αλλά για να κάνω την εγγραφή.
Πρέπει να έρθω ξανά με τα μωρά, να περιμένω όλη αυτή την ουρά, να ανέβω μία σκάλα στενόχωρη... Δεν είναι δυνατό να μας φέρονται έτσι επειδή είμαστε άνεργοι. Το θελήσαμε δηλαδή;", διερωτήθηκε.
Η απογοήτευση ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους, τη στιγμή που οι εκτιμήσεις θέλουν τον αριθμό των ανέργων να φτάνει το ένα εκατομμύριο το 2013 και το μέλλον να προδιαγράφεται εξαιρετικά δυσοίωνο.
apo news247.gr