web stats

26.4.13

Τον Οκτώβριο του 2015 έτοιμη η Κορίνθου - Πατρών

Λίγο πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, ο γολγοθάς των έργων των αυτοκινητοδρόμων, η διετής ακινησία, έλαβε τέλος.

Τον Οκτώβριο του 2015 έτοιμη η Κορίνθου - Πατρών
Παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, έγινε χθες επί τόπου επίβλεψη της επανέναρξης των έργων και συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών.

Η αποστολή, μαζί με εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης, επισκέφθηκαν την περιοχή του Ζευγωλατιού, κοντά στα διόδια, εκεί που γίνονται τα έργα διαπλάτυνσης και που λίγο πιο πέρα έχουν ανακαλυφθεί σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα (Μυκηναϊκοί τάφοι κ.α.). Η αποστολή μετέβηκε και σε δύο τούνελ, στα Μαύρα Λιθάρια (πριν την Αιγείρα) και στον Πλάτανο (μετά την Ακράτα), τούνελ τα οποία είναι σχεδόν έτοιμα. Η διάνοιξη έχει ολοκληθωθεί και απομένει τσιμέντωση και ηλεκτρολογικά.

Απαντώντας σε ερώτηση του πρωθυπουργού για το πότε θα τελειώσει η ταλαιπωρία του κόσμου, στις μετακινήσεις του σε αυτό το δρόμο, ο υπεύθυνος της Ολυμπίας Οδού που κατασκευάζει και λειτουργεί το έργο με σύμβαση παραχώρησης, ανέφερε ότι τον Οκτώβριο του 2015 θα έχει παραδοθεί το τμήμα Κορίνθου - Πατρών, ένώ νωρίτερα και σταδιακά θα παραδίδονται στην κυκλοφορία επιμέρους τμήματα.

Αμέσως μετά το Πάσχα κατά μήκος του δρόμου θα αναπτυχθούν εργοτάξια που θα απασχολήσουν περίπου 3.000 άτομα από τους περίπου 25.000 που θα εργαστούν και στους 4 αυτοκινητόδρομους. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι από την τοπική κοινωνία και αυτό θα συμβάλλει στην τόνωση της οικονομίας των νοικοκυριών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αιματοβαμμένος αυτός δρόμος, αποτελεί σημείο αναφοράς για τη βελτίωση της εικόνας του ελληνικού οδικού δικτύου, μαζί με το κομμάτι στα Τέμπη. Μπορεί η Εγνατία Οδό που κατασκευαζόταν 30 χρόνια (!) να είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο που έχει γίνει στη χώρα, συνδέοντας την ανατολική πλευρά με τη δυτική, εντούτοις η Κορίνθου – Πατρών και κατ’ επέκταση προς τον Πύργο, είναι πολύ μεγάλο έργο, συνδέοντας την πρωτεύουσα με τη δυτική Ελλάδα, με το λιμάνι της Πάτρας που έχει μεγάλη δραστηριότητα.

Αναμφίβολα, εξαιρετικής σημασίας είναι και ο αυτοκινητόδρομος Αντίρριο – Ιωάννινα που θα φέρει την Ηπειρο πιο κοντά στο κέντρο των αποφάσεων, την Αθήνα. Και δεν παραγνωρίζουμε τη σπουδαιότητα του δρόμου Ε65 που θα συνδέει την Λαμία με την Εγνατία οδό και θα διασχίζει τη Θεσσαλία. Σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους τα έργα θα εντείνονται από το Πάσχα και μετά.

Η ηπειρωτική χώρα, εφόσον τα έργα ολοκληρωθούν μέχρι το 2015, θα αλλάξει ριζικά ως εικόνα σε οδικές υποδομές. Δεν θα αναβαθμιστεί μόνο η ασφάλεια, στην προσπάθεια μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων και των θυμάτων στους δρόμους. Δεν θα μειωθούν μόνο χρονικά οι περιοχές. Δεν θα γίνονται μόνο οι εμπορευματικές μεταφορές με περισσότερη άνεση. Θα δημιουργηθούν συνθήκες αποκέντρωσης, θα αναπτυχθεί η περιφέρεια, θα διευρυνθεί το εμπόριο, θα εκτοξευθεί ο τουρισμός. Όλα θα αλλάξουν, αρκεί να υπάρχει λογική και στην λειτουργία και εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων, με διόδια που να τα αντέχουν οι πολίτες που χρησιμοποιούν τους δρόμους αυτούς.
sport.fm